Участь у VI Міжнародній науково-практичній конференції

 

12 та 13 грудня на базі Черкаського інституту пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля відбулася VI Міжнародна науково-практична конференція «Теорія і практика гасіння пожеж та ліквідації надзвичайних ситуацій». Участь у роботі конференції взяли представники Республіки Білорусь, Республіки Литва, Болгарії, Грузії та відомчих навчальних закладів і науково-дослідних установ ДСНС України та МОН України.Навчально-методичний центр цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області на конференції представляла старший лаборант лабораторії (наочних засобів навчання) Гучек Лариса Валеріївна. Всього у роботі конференції взяли участь 412 науковців, серед яких більше 20 докторів наук і 107 кандидатів наук.

Робота конференції проходила у чотирьох секціях: «Реагування на надзвичайні ситуації, пожежі та ліквідація їх наслідків», «Розвиток та застосування засобів цивільного та протипожежного захисту», «Фізико-хімічні процеси, чинники їх виникнення та моделювання в умовах пожеж і надзвичайних ситуацій», «Методи та засоби навчання як елементи системи забезпечення техногенної та пожежної безпеки». Загалом конференція відбулася на високому професійному рівні, усі доповіді були цікавими і змістовними. Після кожної доповіді відбувалася жваве обговорення між науковцями.

Представниця нашого центру - Лариса Валеріївна взяла активну участь у роботі конференції та виступила з доповіддю на тему: «Моделювання та візуалізація температурних полів». За підсумками роботи конференції за змістовну і якісну доповідь, а також за активну участь вона була відзначена грамотою конференції.

   

Об’єктове тренування з питань цивільного захисту Херсонського морехідного училища рибної промисловості Керченського державного морського технологічного університету

10 грудня 2014 року в ХМУ РП Керченського державного морського технологічного університету, за плановим методичним супроводженням НМЦ ЦЗ та БЖД Херсонської області, організовано та проведено об’єктове тренування з питань цивільного захисту за темою : «Організація та проведення заходів захисту учасників навчально-виховного процесу, персоналу та співробітників училища під час виникнення надзвичайних ситуацій та ліквідація їх наслідків». За легендою тренування, на території області виникла загроза руйнування об’єктів Каховської ГЕС. Тренування почалося з оповіщення і збору учасників тренування, яке здійснювалося з використанням внутрішнього телефонного і мобільного зв’язків.

         На першому етапі тренування з керівним складом проведено заняття по виконанню заходів цивільного захисту при загрозі виникнення надзвичайної ситуації:

- оповіщення керівного складу та формувань ЦЗ про загрозу виникнення НС;

- збір керівного складу і постановка завдань для здійснення заходів щодо зниження впливу НС на навчальний процес та зменшення можливих втрат;

- організація та виконання заходів ЦЗ при загрозі НС

      На другому етапі (за ввідним завданням) - організація та проведення заходів цивільного захисту при виникненні надзвичайної ситуації.

- оповіщення керівного складу та формувань цивільного захисту, учасників навчально-виховного процесу та співробітників про виникнення НС;

- підготовка до проведення евакуаційних заходів;

- висунення формувань в зону надзвичайної ситуації.

       На третьому етапі практично відпрацьовувався порядок організації та проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації:

- виконання рятувальних та інших невідкладних робіт;

- надання допомоги постраждалим і їх евакуація.

- евакуація у встановлене місце, організація руху піших колон ;

- облік та розміщення евакуйованих ;

       Також під час об’єктового тренування з питань ЦЗ проведено протипожежне тренування за темою порушення режиму роботи училища з причини пожежі. За підсумками виконання практичної частини керівником тренування позитивно відмічено дії евакуаційної групи і групи пожежогасіння, а також висловлено особливу подяку співробітникам обласних та м. Херсона курсів НМЦ ЦЗ та БЖД Херсонської області за належне методичне супроводження щодо організації і проведення тренування. Отже, мету об’єктового тренування – досягнуто, а його організацію та проведення, за спільним рішенням керівництва заходу і представників НМЦ ЦЗ та БЖД області оцінено «добре».

   
   

 

Майстер виробничого навчання Калушин В.М.

Підготовка хіміків-розвідників

 

Відповідно до плану-графіку підготовки особового складу УДСНС України у Херсонській області в період з 1 по 5 грудня 2014 року на базі навчального пункту навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області на курсах цільового призначення навчались 12 слухачів з осіб рядового та молодшого начальницького складу Головного управління ДСНС України у Херсонській області, які проводять заходи з радіаційного та хімічного захисту населення.

Заняття були направлені на вдосконалення та поглиблення знань з професійно-теоретичної підготовки, і спрямовані на захист населення та навколишнього середовища від впливу небезпечних хімічних речовин і радіації. Відпрацьовані практичні заняття з використанням приладів радіаційної розвідки та дозиметричного контролю (підготовка до роботи, перевірка працездатності приладу, порядок вимірювання рівня радіації на місцевості, поверхні різних об'єктів за допомогою приладів ДП-5В, МКС-У, МКС-05 "Терра", "Прип'ять"). Також приділено увагу заняттям по наданню першої медичної допомоги при радіаційних та хімічних отруєннях.

Протягом навчання слухачами були розширенні, закріпленні та вдосконаленні знання, вміння та спеціально-практичні навички, які необхідні для успішного виконання завдань за призначенням у складі підрозділів оперативно-рятувальної служби цивільного захисту та професійного розвитку.  

   

Викладач навчального пункту

лейтенант служби ЦЗ

Татарова І.М.

Засідання педагогічної ради Центру

27 листопада 2014 року відбулося чергове засідання педагогічної ради навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області на тему «Підсумки роботи Центру у 2014 році».

У ході засідання керівники структурних підрозділів Центру представили річні звіти та виокремили певні досягнення у навчальному році. Так, начальник обласних курсів удосконалення керівних кадрів Бочуркін С.Л. наголосив на значній проведеній роботі з впровадження дистанційного навчання та покращення матеріально - технічної бази курсів.

Завідувач обласного методичного кабінету Новгородський О.В. серед іншого доповів присутнім про пріоритетний напрямок проведеної роботи щодо організації та здійснення навчання непрацюючого населення та підготовці населення до дій у особливий період. Так, було організовано та проведено навчання волонтерів та керівників ОСМД, проведено тематичні зустрічі з школярами, розроблено та поширено методичні матеріали щодо дій населення в особливий період, підготовлено цикл раіодпередач з порадами населенню Херсонської області щодо дій у НС. Окремим розділом дослідно-експериментальної роботи стало проведення моніторингу знань учнів старших класів щодо дій у НС та порядку укриття в захисних спорудах. Так, було вивчено та узагальнено рівень знань учнів міста Херсона та міста Нова Каховка. Сформований за результатами моніторингу аналітичний звіт надано всім зацікавленим організаціям.

Ознайомлюючи з результатами роботи Новокаховських міських курсів завідувач курсів Расковалов В.В. серед досягнень визначив включення працівників міських курсів до спільної комісії фахівців цивільного захисту міста для визначення стану цивільного захисту на міських підприємствах.

В.о. начальника пункту навчального пункту Брит Д.Л. повідомив про отримання та продовження дій ліцензій на навчання у навчальному пунктів за 5 професіями, проведену роботу щодо домедичної підготовки рятувальників та відзначив значене покращення матеріально-технічної бази курсів.

У другій частинні засідання обговорюючи пріоритетні завдання на наступний рік майстри виробничого навчання обласних та міста Херсона курсів удосконалення винесли пропозицію такими завданнями вважати: створення та удосконалення методичного забезпечення щодо навчання населення та удосконалення системи методичної роботи у структурних підрозділах центру.

За підсумком роботи педагогічної ради вирішено вважати роботу навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області проведеною у 2014 році на достатньому рівні.

   
   

Навчання учнів Херсонського вищого професійного комерційного училища діям у НС

27 листопада 2014 року відбулася чергова тематична зустріч методиста навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області Ліпшиця Валентина Михайловича з учнями та вчителями Херсонського вищого професійного комерційного училища.

Учні декількох навчальних груп зібралися в конференц-залі, щоб дізнатися найактуальнішу сьогодні інформацію щодо імовірних для Херсонської області надзвичайних ситуацій мирного часу, правил поведінки при загрозі виникнення бойових дій.

Демонструючи навчальну презентацію «Надзвичайні ситуації мирного та воєнного часу» Валентин Михайлович закцентував увагу присутніх на необхідності чіткого дотримання правил поведінки в надзвичайних ситуаціях та постійному підвищенні власної обізнаності з питань безпеки життєдіяльності. Іноді недотримання найпростіших елементарних правил поведінки може коштувати життя людини. У ході лекції учні згадали та вивчили дії населення за сигналом «Увага всім», порядок укриття населення в захисних спорудах, дії при застосуванні стрілецької зброї та вибухах, правила поведінки в натовпі тощо.

Наостанок, і діти і вчителі дякували лектору за вкрай потрібну інформацію, зізнавалися, що дізналися для себе багато нового та необхідного.

   

Моніторинг знань учнів міста Нова Каховка щодо дій у НС

 

Протягом жовтня - листопада 2014 року працівниками Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області продовжувалося проведення моніторингу якості знань учнів старших класів щодо дій у разі виникнення надзвичайних ситуаціях та порядку укриття в захисних спорудах. На цей раз вивчалася обізнаність учнів навчальних закладів міста Нова Каховка.

Дослідження здійснювалося на виконання рішення Херсонської обласної постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яке відбулося на початку вересня 2014 року. Участь у дослідженні взяли 158 учнів з 6 навчальних закладів міста Нова Каховка.

Для забезпечення проведення моніторингу у підготовчий період фахівцями навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області було розроблено відповідний інструментарій: бланки з тестовими запитаннями та указівки для інструкторів, відповідальних за проведення тощо.

Опрацювавши та проаналізувавши результати опитування творчою групою під головуванням начальника навчально-методичного центра цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області полковника служби цивільного захисту, кандидата економічних наук Ненька С.К. були зроблені певні висновки.

Так, було виявлено, що загальна обізнаність учнів навчальних закладів міста Нова Каховка знаходиться в межах від 87 до 99% правильних відповідей на запропоновані тестові запитання.

Учні обирають правильні варіанти відповідей на запитання щодо дій під завалом. Опитані учні знають правила поведінки в натовпі. 99% учнів обирають правильні варіанти дій при масовому скупченні людей. Разом з тим, 1% дітей обрали неправильні варіанти, впровадження яких у реальність могло коштувати їм життя.

98% учнів знають правильний порядок дій за сигналом оповіщення «Увага всім!». Учні засвоїли порядок дій та правильно визначають безпечні місця для укриття під час застосування стрілецької зброї та під час вибуху. Водночас 6% дітей не можуть правильно визначити безпечні місця для переховування у місті під час вибуху, а 4% дітей не визначають безпечні місця для укриття у будівлі при застосуванні стрілецької зброї.

Більшість учнів надають правильні відповіді щодо правил укриття в захисних спорудах. Разом з тим тільки 94% учнів знають правила поведінки в захисній споруді та 99% опанували порядок укриття у захисних спорудах.

Найбільші ускладнення та найнижчий показник правильних відповідей отримало запитання щодо руху у власному автомобілі при артобстрілі - 93% правильних відповідей. 7% учнів не ототожнюють автомобіль з зоною підвищеної небезпеки. Загальна кількість правильних відповідей на тестові запитання представлена у діаграмі 1.

Діаграма 1

 

Найкраще виконали поставлення завдання студенти внз (99%). Учні десятих класів показують вищий рівень знань (96%) за учнів 11 класів (95%).

Найкраще справилися з поставленими запитаннями учні ЗОШ №3, ЗОШ № 4, студенти ВНЗ ВМУ – 99% правильних відповідей. (діаграма 2).

Діаграма 2

Результати моніторингового дослідження підкреслюють необхідність продовження інформування учнівської молоді щодо правил поводження у надзвичайних ситуаціях соціального та воєнного характеру.

З метою підвищення рівня знань щодо правил поведінки у надзвичайних ситуаціях соціального та воєнного характеру були сформульовані практичні рекомендації. Серед іншого керівникам навчальних закладів було запропоновано провести з викладачами та персоналом навчального закладу тематичні заняття щодо дій у надзвичайних ситуаціях воєнного та соціального характеру. Класним керівниками 9-11 класів провести тестування щодо правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій соціального та воєнного характеру. Проводити тематичні класні години щодо дій у надзвичайних ситуаціях воєнного та соціального характеру. Особливу увагу при плануванні тематики класних годин привернути питанням, у яких визначено низький рівень обізнаності учнів. З учнями 10-11 класів проводити щотижневе інформування щодо правил поведінки у надзвичайних ситуаціях. Також, запропоновано в усіх навчальних закладах провести тренувальні заняття щодо укриття навчальної зміни в захисній споруді або пристосованому навчальному приміщенні. Особливу увагу приділити визначенню постійних місць укриття для окремих класів. Зорієнтувати учнів щодо порядку укриття та правил поведінки у захисних спорудах. Відпрацювати маршрути руху до визначених місць укриття.

Як результат роботи було складено аналітичний звіт, який надано всім зацікавленим сторонам.