Навчання учнів Херсонського вищого професійного комерційного училища діям у НС

27 листопада 2014 року відбулася чергова тематична зустріч методиста навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області Ліпшиця Валентина Михайловича з учнями та вчителями Херсонського вищого професійного комерційного училища.

Учні декількох навчальних груп зібралися в конференц-залі, щоб дізнатися найактуальнішу сьогодні інформацію щодо імовірних для Херсонської області надзвичайних ситуацій мирного часу, правил поведінки при загрозі виникнення бойових дій.

Демонструючи навчальну презентацію «Надзвичайні ситуації мирного та воєнного часу» Валентин Михайлович закцентував увагу присутніх на необхідності чіткого дотримання правил поведінки в надзвичайних ситуаціях та постійному підвищенні власної обізнаності з питань безпеки життєдіяльності. Іноді недотримання найпростіших елементарних правил поведінки може коштувати життя людини. У ході лекції учні згадали та вивчили дії населення за сигналом «Увага всім», порядок укриття населення в захисних спорудах, дії при застосуванні стрілецької зброї та вибухах, правила поведінки в натовпі тощо.

Наостанок, і діти і вчителі дякували лектору за вкрай потрібну інформацію, зізнавалися, що дізналися для себе багато нового та необхідного.

   

Моніторинг знань учнів міста Нова Каховка щодо дій у НС

 

Протягом жовтня - листопада 2014 року працівниками Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області продовжувалося проведення моніторингу якості знань учнів старших класів щодо дій у разі виникнення надзвичайних ситуаціях та порядку укриття в захисних спорудах. На цей раз вивчалася обізнаність учнів навчальних закладів міста Нова Каховка.

Дослідження здійснювалося на виконання рішення Херсонської обласної постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яке відбулося на початку вересня 2014 року. Участь у дослідженні взяли 158 учнів з 6 навчальних закладів міста Нова Каховка.

Для забезпечення проведення моніторингу у підготовчий період фахівцями навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області було розроблено відповідний інструментарій: бланки з тестовими запитаннями та указівки для інструкторів, відповідальних за проведення тощо.

Опрацювавши та проаналізувавши результати опитування творчою групою під головуванням начальника навчально-методичного центра цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області полковника служби цивільного захисту, кандидата економічних наук Ненька С.К. були зроблені певні висновки.

Так, було виявлено, що загальна обізнаність учнів навчальних закладів міста Нова Каховка знаходиться в межах від 87 до 99% правильних відповідей на запропоновані тестові запитання.

Учні обирають правильні варіанти відповідей на запитання щодо дій під завалом. Опитані учні знають правила поведінки в натовпі. 99% учнів обирають правильні варіанти дій при масовому скупченні людей. Разом з тим, 1% дітей обрали неправильні варіанти, впровадження яких у реальність могло коштувати їм життя.

98% учнів знають правильний порядок дій за сигналом оповіщення «Увага всім!». Учні засвоїли порядок дій та правильно визначають безпечні місця для укриття під час застосування стрілецької зброї та під час вибуху. Водночас 6% дітей не можуть правильно визначити безпечні місця для переховування у місті під час вибуху, а 4% дітей не визначають безпечні місця для укриття у будівлі при застосуванні стрілецької зброї.

Більшість учнів надають правильні відповіді щодо правил укриття в захисних спорудах. Разом з тим тільки 94% учнів знають правила поведінки в захисній споруді та 99% опанували порядок укриття у захисних спорудах.

Найбільші ускладнення та найнижчий показник правильних відповідей отримало запитання щодо руху у власному автомобілі при артобстрілі - 93% правильних відповідей. 7% учнів не ототожнюють автомобіль з зоною підвищеної небезпеки. Загальна кількість правильних відповідей на тестові запитання представлена у діаграмі 1.

Діаграма 1

 

Найкраще виконали поставлення завдання студенти внз (99%). Учні десятих класів показують вищий рівень знань (96%) за учнів 11 класів (95%).

Найкраще справилися з поставленими запитаннями учні ЗОШ №3, ЗОШ № 4, студенти ВНЗ ВМУ – 99% правильних відповідей. (діаграма 2).

Діаграма 2

Результати моніторингового дослідження підкреслюють необхідність продовження інформування учнівської молоді щодо правил поводження у надзвичайних ситуаціях соціального та воєнного характеру.

З метою підвищення рівня знань щодо правил поведінки у надзвичайних ситуаціях соціального та воєнного характеру були сформульовані практичні рекомендації. Серед іншого керівникам навчальних закладів було запропоновано провести з викладачами та персоналом навчального закладу тематичні заняття щодо дій у надзвичайних ситуаціях воєнного та соціального характеру. Класним керівниками 9-11 класів провести тестування щодо правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій соціального та воєнного характеру. Проводити тематичні класні години щодо дій у надзвичайних ситуаціях воєнного та соціального характеру. Особливу увагу при плануванні тематики класних годин привернути питанням, у яких визначено низький рівень обізнаності учнів. З учнями 10-11 класів проводити щотижневе інформування щодо правил поведінки у надзвичайних ситуаціях. Також, запропоновано в усіх навчальних закладах провести тренувальні заняття щодо укриття навчальної зміни в захисній споруді або пристосованому навчальному приміщенні. Особливу увагу приділити визначенню постійних місць укриття для окремих класів. Зорієнтувати учнів щодо порядку укриття та правил поведінки у захисних спорудах. Відпрацювати маршрути руху до визначених місць укриття.

Як результат роботи було складено аналітичний звіт, який надано всім зацікавленим сторонам.

Спеціальне об’єктове тренування з питань цивільного захисту в ПрАТ «Херсонський нафтопереробний завод»

 

Відповідно до ст. 54 Кодексу цивільного захисту УкраїниПрАТ «Херсонський нафтопереробний завод» присвоєна перша категорія цивільного захисту, отож керівництво суб’єкта господарювання, відповідально відноситься до забезпечення техногенної безпеки .

20 листопада 2014 рокув ПрАТ « Херсонський нафтопереробний завод» було проведено спеціальне об’єктове тренування з питань цивільного захисту на тему « Управління заходами ЦЗ при виникненні та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного походження».

Перший етаптренування розпочався з оповіщення і збору керівного складу суб’єкта господарювання, командирів і працівників, що входять до складу формувань цивільного захисту. Оповіщення про загрозу виникнення НС здійснювалося з використанням об’єктової системи оповіщення. На пункті управління з керівним складом проведено практичне заняття з розбором прогнозованої НС, яка може виникнути, з набуттям керівним складом та керівниками її структурних підрозділів, навичок щодо оцінки ними наслідків НС, ї ухваленням управлінських рішень стосовно організації заходів цивільного захисту.

На другому етапі були відпрацьовані питання щодо організації та проведення заходів ЦЗ при виникненні НС природного характеру.

Третій етап тренування передбачав практичне відпрацювання порядку дій персоналу при виникненні техногенної аварії. Гасіння умовної пожежі відбувалося силами рятівників 23 Державної пожежно-рятувальної частини з охорони ПрАТ « Херсонський нафтопереробний завод».

За підсумками виконання практичної частини тренування керівником позитивно відмічено дії аварійно-технічних формувань ЦЗ та рятівників 23 Державної пожежно-рятувальної частини. Співробітникам НМЦ ЦЗ та БЖД в Херсонській області висловлено подяку за належний методичний супровід щодо організації і проведення тренування.

Мету об’єктового тренування – досягнуто, а його організацію та проведення, за спільним рішенням керівництва заходу і представників НМЦ ЦЗ та БЖД Херсонської області оцінено на «відмінно».

     
     

Майстер виробничого навчання Калушин В.М.

Моніторинг знань учнів міста Херсона щодо дій у НС

На засіданні Херсонської обласної постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яке відбулося на початку вересня 2014 року було прийнято рішення щодо проведення низки заходів як для забезпечення готовості захисних споруд цивільного захисту на території Херсонської області, так і для підготовки населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій. Окрема увага приділялась питанням підготовки учасників навчально-виховного процесу. Серед іншого керівникам навчальних закладів рекомендовано проводити щотижневе інформування та опитування учнів старших класів.

Навчально-методичний центр цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області не залишився осторонь питань підготовки учнівської молоді, та виступив з ініціативою щодо проведення моніторингу якості знань учнів старших класів щодо дій у разі виникнення надзвичайних ситуаціях та порядку укриття в захисних спорудах. Таку ініціативу радо підтримало управління освіти Херсонської міської ради. Протягом вересня-жовтня 2014 року у 18 навчальних закладах міста Херсона відбулося моніторингове дослідження щодо вивчення рівня знань учнів 7-11 класів. У опитуванні взяли учать 224 школяра.

Для забезпечення проведення моніторингу у підготовчий період фахівцями навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області було розроблено відповідний інструментарій: бланки з тестовими запитаннями та указівки для інструкторів, відповідальних за проведення тощо.

Опрацювавши та проаналізувавши результати опитування творчою групою під головуванням начальника навчально-методичного центра цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області полковника служби цивільного захисту кандидата економічних наук були зроблені певні висновки.

Зокрема, загальна обізнаність учнів загальноосвітніх навчальних закладів знаходиться в межах від 65,4 до 99% правильних відповідей на запропоновані тестові запитання. Більшість учнів надають правильні відповіді щодо правил укриття в захисних спорудах. Школярі засвоїли й порядок дій при застосуванні стрілецької зброї та вміють правильно визначати безпечні місця для укриття у приміщеннях. Значна кількість опитаних обирає правильні варіанти відповідей на запитання щодо дій під завалом (90,6%). Разом з тим, близько 10% дітей обрали неправильні варіанти, впровадження яких у реальність могло коштувати їм життя. Правильний порядок дій при вибуху знають – 83% учнів. 17% учнів не можуть правильно визначити безпечні місця для переховування у місті під час вибуху. Як правильно поводитися у натовпі знають 82 % респондентів. 18% дітей обирають неправильні - небезпечні варіанті. Разом з тим викликає занепокоєння низький рівень обізнаності учнів з таких важливих питань як дії населення за сигналом «Увага всім!» - 69,2 % правильних відповідей та рух у автомобілі під час артобстрілу – 64,6 % правильних відповідей. Загальні результати отримані на кожне тестове завдання наведені у діаграмі1.

 Діаграма 1

 

Учні дев’ятих класів показують вищий рівень знань за учнів інших вікових категорій – 94% правильних відповідей. Найгірші показники мають учні 11 класів – 81% правильних відповідей (діаграма 2).

Діаграма 2

 

Результати моніторингового дослідження підкреслюють необхідність інформування учнівської молоді щодо правил поводження у надзвичайних ситуаціях соціального та воєнного характеру. Ціна кожної неправильної відповіді на питання тесту - життя дитини. 30, 8% неправильних відповідей на одне з найголовніших питань – інформування населення, дії за сигналом «Увага всім» це кількість майбутніх імовірних жертв.

З метою підвищення рівня знань щодо правил поведінки у надзвичайних ситуаціях соціального та воєнного характеру були сформульовані практичні рекомендації. Серед іншого керівникам навчальних закладів було запропоновано провести з викладачами та персоналом навчального закладу тематичні заняття щодо дій у надзвичайних ситуаціях воєнного та соціального характеру. Класним керівниками 8-11 класів провести тестування щодо правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій соціального та воєнного характеру. Проводити тематичні класні години щодо дій у надзвичайних ситуаціях воєнного та соціального характеру. Особливу увагу при плануванні тематики класних годин привернути питанням, у яких визначено низький рівень обізнаності учнів. З учнями 10-11 класів проводити щотижневе інформування щодо правил поведінки у надзвичайних ситуаціях. Також в усіх навчальних закладах провести тренувальні заняття щодо укриття навчальної зміни в захисній споруді або пристосованому навчальному приміщенні. Особливу увагу приділити визначенню постійних місць укриття для окремих класів.

Як результат роботи було складено аналітичний звіт, який надано всім зацікавленим сторонам.

Другим етапом вивчення рівня знань учнів стане проведення подібних моніторингових досліджень в місті Нова Каховка та Гола Пристань.

Начальник НМЦ ЦЗ та БЖД Херсонської області

полковник служби ЦЗ

кандидат економічних науки

Ненько С.К.

Спеціальне об’єктове тренування з питань цивільного захисту в ТОВ «Херсонхолод»

Відповідно до Кодексу цивільного захисту України забезпечення техногенної безпеки суб’єкта господарювання покладається на його керівника. З усією відповідальністю ставлячись до виконання такого завдання керівництвом ТОВ «Херсонхолод» 14 жовтня 2014 року було організовано та проведено спеціальне об’єктове тренування з питань цивільного захисту.

Підприємство є хімічно-небезпечним об’єктом, тому актуальною темою для проведення тренування стало «Управління заходами ЦЗ при виникненні та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного походження».

Тренування почалося з оповіщення і збору керівного складу, а також командирів і працівників, що входять до складу формувань цивільного захисту. Оповіщення про загрозу виникнення НС здійснювалося з використанням об’єктової системи оповіщення.

На першому етапі тренування на пункті управління ТОВ «Херсонхолод» з керівним складом проведено практичне заняття з розбором прогнозованої НС, яка може виникнути, з набуттям керівним складом та керівниками її структурних підрозділів, навичок щодо оцінки ними наслідків НС, ї ухваленням управлінських рішень стосовно організації заходів цивільного захисту.

На другому етапі відпрацьовані питання щодо організації та проведення заходів цивільного захисту при виникненні надзвичайної ситуації.

На третьому етапі практично відпрацьовувався порядок дій персоналу при виникненні техногенної аварії на хімічно - небезпечному об’єкті, а саме ліквідація наслідків вибуху та пожежі на конденсаторної компресорного цеху ТОВ «Херсонхолод».

За підсумками виконання практичної частини керівником тренування з кращого боку відмічено дії аварійно-технічних формувань цивільного захисту та санітарної ланки хімічно-небезпечного об’єкту. Також висловлено особливу подяку співробітникам НМЦ ЦЗ та БЖД в області за належний методичний супровід щодо організації і проведення тренування.

Мету об’єктового тренування – досягнуто, а його організацію та проведення, за спільним рішенням керівництва заходу та представників НМЦ ЦЗ та БЖД області оцінено на «добре».

   
  

       

Навчання учнів Херсонського училища діям у НС

8 жовтня 2014 року відбулася тематична зустріч методиста навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Херсонської області Ліпшиця Віллі Михайловича з учнями та викладачами Херсонського вищого професійного комерційного училища.

Близько 100 учнів навчального закладу зібралися у актовій залі, щоб від професіонала своєї справи дізнатися найактуальнішу сьогодні інформацію щодо імовірних для Херсонської області надзвичайних ситуацій мирного часу, правил поведінки при загрозі виникнення бойових дій.

Опікуючись питаннями моніторингу рівня знань учнівської молоді щодо правил поведінки у надзвичайних ситуаціях Віллі Михайлович розпочав зустріч з тестування. Тому й подальший діалог з юнацькою аудиторію будувався на спільному визначенні правильних відповідей. Так, присутні згадали та вивчили дії населення за сигналом «Увага всім», порядок укриття населення в захисних спорудах, дії при застосуванні стрілецької зброї та вибухах, правила поведінки в натовпі тощо.

Наостанок, і діти і вчителі дякували лектору за вкрай потрібну інформацію, зізнавалися, що дізналися для себе багато нового та необхідного.